第八首介紹的昏頭情歌:I love the way you love me

這是一首1992年的英文鄉村老歌,但是卻百聽不厭。原唱者,John Michael Montgomery(約翰麥可蒙哥馬利),的首張專輯「Life's A Dance」就讓這首歌成為了當時流行鄉村樂曲界的冠軍。這首歌,後來被BoyZone再次翻唱,也受到市場上的好評。

之所以喜歡這首歌,是因為這首歌名:I love the way you love me。這道盡了一段愛情關係裡,自己能夠擁有自我地做自己,也讓對方能夠用自己的方式來傳達所謂的愛情,很自然的,不會勉強也不必做作,然後,很清楚的感受自己就是喜愛著對方愛著自己的方式,而對方也是擁有相同地感覺。這是多麼完美的一種感覺,似乎相愛的兩個人就是這樣自然的在一起,然後彼此愛著~

前兩天,閱讀到一篇文章提及:世間最幸運的事情,莫過於,當你愛著那個人的時候,而那個人也碰巧愛著你。是的,相愛的兩個人,也需要著某個霎那的好運氣,才能夠讓一段好不容易碰撞出小火花的愛情,可以將小火花延續下去;然而,好運氣不會一直存在,除非你懂得珍惜。

我反覆聽著這首歌,也想著自己的愛情。我知道,我真的是幸運的,能夠遇上一個人,我愛他,他也同時愛著我;而我愛著他愛著我的方式,很多次,他也告訴我說:他愛著我愛著他的方式;然後,我們兩個人一起珍惜著,我們的愛情。

-no.827-



PS. 有些網友跟我說,很喜歡這些昏頭情歌,於是我想了個辦法,讓這些歌曲可以在網頁上播放,喜歡的朋友,可以到右方側欄找到音樂播放器,來聽聽這些動人的情歌。(但是請了解,這些歌曲依然受到Copy Right的保護,就當做純欣賞囉!




I Love The Way You Love Me|JOHN MICHAEL MONTGOMERY


I like the feel of your name on my lips
And I like the sound of your sweet gentle kiss
The way that your fingers run through my hair
And how your scent lingers even when your not there

And I like the way your eyes dance when you laugh
And how you enjoy your two hour bath
And how you convinced me to dance in the rain
With everyone watching like we were insane

But I love the way you love me
Strong and wild
Slow and easy
Heart and soul
So completely
I love the way you love me

I like to imitate old Jerry Lee
And watch you roll your eyes when I'm slightly off key
And I like the innocent way that you cry
At sappy old movies you've seen hundreds of times

But I love the way you love me
Strong and wild
Slow and easy
Heart and soul
So completely
I love the way you love me

And I could list a million things
I love to like about you
But they all come down to one reason
I could never live without you

I love the way you love me
Strong and wild
Slow and easy
Heart and soul
So completely
I love the way you love me
Oh baby I love the way you love me

(歌詞來源:請按此


arrow
arrow
    全站熱搜

    arielhsiao 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()